Kalkulator MRR


miesięcznie
miesięcznie
miesięcy

W jaki sposób ten kalkulator miesięcznych powtarzalnych przychodów może Ci pomóc?

Wzrost przychodów

Ten kalkulator MRR pozwoli Ci prognozować przyszłe obroty Twojego biznesu opartego na subskrypcji. Te informacje nie tylko pomogą Ci przewidywać przyszłość, ale także optymalizować Twoją firmę. 

Stwórz plan biznesowy.

Obliczenie miesięcznego przychodu powtarzalnego to pierwszy krok podczas planowania nowego biznesu SaaS. Daje Ci perspektywę potencjalnych przepływów pieniężnych i przychodów firmy. 

Przygotuj prognozę

Przyszły MRR to najlepszy wskaźnik przyszłej rentowności firmy. Jeśli posiadasz ugruntowany biznes oparty na subskrypcji i masz pewne dane, możesz łatwo przewidzieć MRR na następne okresy.

Podejmuj decyzje na podstawie danych.

Kalkulator MRR wesprze Cię przy wprowadzeniu nowego modelu subskrypcji lub zmian w polityce cenowej. Wystarczy wpisać inną cenę i zobaczyć, jak mogłoby to wpłynąć na Twoje przyszłe przychody.

Jak korzystać z kalkulatora MRR?

Korzystanie z tego kalkulatora MRR jest dość proste. Ważne jest jednak, aby poprawnie zrozumieć wszystkie pola, aby uniknąć błędnej interpretacji. 

Cena subskrypcji

Cena Twojej miesięcznej subskrypcji. Jeśli masz kilka różnych rodzajów subskrypcji, możesz podać tutaj średnią wartość. 

Nowi klienci

Liczba nowych klientów, których zdobywasz każdego miesiąca.

Rotacja klientów (Churn)

Średnia liczba klientów rezygnujących z subskrypcji każdego miesiąca.

Okres

Okres w miesiącach, dla którego chcesz zobaczyć wynik.

Wynik

W wyniku obliczeń zobaczysz wartość Twojego MRR po danym okresie oraz całkowitą liczbę aktywnych klientów wtedy. 

Jak obliczyć MRR?

  1. Oblicz średni miesięczny przychód od jednego klienta.
  2. Sprawdź, ilu nowych klientów zdobywasz (lub planujesz zdobyć) każdego miesiąca.
  3. Oszacuj liczbę klientów rezygnujących z subskrypcji każdego miesiąca.
  4. Określ długość okresu, dla którego chcesz obliczyć MRR.
  5. Wprowadź te wartości do powyższego formularza lub zastąp je poniższym wzorem MRR.

Wzór MRR

MRR = Cena * NowiKlienci*Miesiące - Cena*Rotacja*(Miesiące-1)

Gdzie:

  • Cena - średni miesięczny koszt subskrypcji
  • nowi klienci - liczba nowych subskrypcji każdego miesiąca
  • Rotacja (Churn) - liczba klientów rezygnujących każdego miesiąca
  • Miesiące - okres, dla którego chcesz obliczyć MRR

Jakie są najczęstsze błędy podczas obliczania MRR?

błędy w mrr

Chociaż MRR może wydawać się prostym pojęciem, istnieje kilka bardzo częstych błędów, które inwestorzy popełniają podczas obliczania lub interpretowania jego wartości.

  • MRR często mylony jest z przepływem pieniężnym
  • Subskrypcje próbne traktowane są jako płatni klienci
  • Miesięczna cena jest błędnie obliczana, gdy używane są różne strategie cenowe.

Upewnij się, że nie popełniasz takich błędów podczas obliczania MRR, aby uzyskać rzeczywiste wyniki. Może to mieć kluczowy wpływ na Twój sukces. 

Podobne narzędzia

Jeśli chcesz rozwijać swój biznes, FinansoPolis jest dla Ciebie. Na tej stronie znajdziesz wiele przydatnych narzędzi dla małych przedsiębiorców

Analiza MRR jest szczególnie przydatna, gdy porównujesz wyniki z obliczeniem punktu rentowności (break-even point) lub Twoim marginesem bezpieczeństwa

Możesz uznać Kalkulator ROAS za bardzo przydatny, jeśli prowadzisz biznes online. 

Obliczanie ROI lub ROE może być bardzo ważne dla Twojego planu biznesowego, jeśli dopiero zaczynasz nową działalność. 

 


Autorzy

Narzędzie stworzone przez Lucas Krysiak w dniu 2022-07-14 17:13:40 | Ostatnio sprawdzone przez Mike Kozminsky w dniu 2023-08-22 10:22:18

© FinansoPolis 2023-2023 All rights reserved. Przed skorzystaniem ze strony zapoznaj się z regulaminem i polityką prywatności.
Loading...