Kalkulator sprzedaży
Prognozuj i optymalizuj sprzedaż, aby rozwijać swoją firmę!
Ten łatwy w użyciu kalkulator może być przełomem dla Twojego biznesu. Pozwala przewidywać ilość sprzedaży na podstawie liczby sprzedanych przedmiotów, ceny zakupu jednego przedmiotu oraz ustalonej marży zysku lub narzutu.
Kalkulator sprzedaży pokaże brutto zysk, generowane przychody oraz koszt sprzedanych towarów (COGS). Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak najlepiej korzystać z tego kalkulatora.
Jak ten kalkulator może Ci pomóc?
Skoro wiesz, jakie wartości możesz uzyskać dzięki temu kalkulatorowi, zobaczmy, jak możesz praktycznie wykorzystać te liczby.
Prognozowanie sprzedaży
Prognozy sprzedaży mogą pomóc Ci przewidywać przychody Twojej firmy na podstawie liczby produktów sprzedanych w danym okresie. Te prognozy są niezbędne do planowania zatrudnienia, nowych linii produktów i strategii marketingowych.
Co najważniejsze, prognozy sprzedaży pomogą Ci unikać potencjalnych ryzyk, takich jak niespełnienie celów. Możesz użyć kalkulatora sprzedaży do obliczenia przychodów z jednostek, które sprzedałeś w ciągu tygodnia.
Będziesz mógł porównać swoje tygodniowe przychody z kwartalnymi lub rocznymi celami, które ustawiłeś. Zakładając, że Twój cel to 75 000 dolarów w pierwszych trzech miesiącach, musisz zarobić co najmniej 12 500 dolarów w pierwszych dwóch tygodniach.
Szacowanie zysków z transakcji
Obliczenia zysków zajmują sporo czasu, co może sprawić, że stracisz wyjątkowe oferty na rzecz konkurentów. Jeśli celujesz w klientów na wysokim poziomie, musisz wykazać się chęcią do współpracy, szybko odpowiadając na ich oferty.
Jednakże powinieneś upewnić się, że osiągniesz znaczący zwrot z inwestycji. Kalkulator sprzedaży pomoże Ci szybko oszacować potencjalne zyski z nowych transakcji.
Dostarczy Ci mierzalnych wartości, które pomogą Ci negocjować korzystne umowy dla obu stron.
Budowanie polityki cenowej
Polityka cenowa daje Ci elastyczność w ustalaniu różnych cen dla różnych produktów. Możesz wybierać między siedmioma głównymi strategiami cenowymi: koszt plus, oparta na wartości lub konkurencyjna.
Konkurencyjna strategia cenowa to świetny punkt wyjścia. Następnie możesz użyć kalkulatora sprzedaży, aby dostosować ceny, uwzględniając koszty Twojej firmy.
Jednakże wierzymy, że najlepiej jest stosować podejście prób i błędów. Kalkulator sprzedaży będzie dostarczał regularne informacje zwrotne za każdym razem, gdy zaktualizujesz swoją strategię.
Wycena indywidualnych zamówień dla dużych ilości
Czasami możesz otrzymać zamówienia hurtowe i musisz dać obniżoną cenę. Może być to jeszcze bardziej mylące w przypadku specjalnych próśb.
Kalkulator sprzedaży pomoże Ci określić koszt jednostkowy. Następnie możesz dodać obniżony narzut, aby znaleźć cenę zakupu za jednostkę.
Podobnie, jeśli kupujesz materiały hurtowo, możesz określić koszt materiału na jednostkę, dzieląc łączne wydatki przez liczbę żądanych jednostek.
Kalkulator sprzedaży dla firm
W dzisiejszym dynamicznym klimacie gospodarczym musisz regularnie aktualizować swoje obliczenia. Jeśli jeden z czynników w równaniu się zmieni, Twoje zyski mogą się znacząco różnić.
W tej sekcji wspomnimy o kilku najczęstszych przypadkach, które wymagają przeliczenia rentowności i ilości sprzedaży.
Zmiana cen zakupu
Możesz zmieniać ceny częściej niż się spodziewasz z różnych powodów. Na początek sezonowe obniżki są jednym z najczęstszych powodów zmian cen.
Zanim zdecydujesz się opublikować informację o obniżce cen o 10% dla swoich klientów, użyj kalkulatora sprzedaży, aby upewnić się, że spadek cen nie spowoduje dużych strat.
Możesz również musieć obniżyć ceny zakupu, jeśli zauważysz, że nie przyciągają one wystarczającej liczby klientów lub w przypadku silnej konkurencji.
W każdym przypadku upewnij się, że pokrywasz swoje koszty w dłuższej perspektywie. Gdy w końcu zbudujesz lojalną bazę klientów, możesz ponownie użyć kalkulatora sprzedaży, aby ustawić wyższe ceny zakupu na podstawie nowego narzutu.
Zmiana kosztów
Ceny ropy i gazu są jednymi z głównych przyczyn wyższych kosztów. Bezpośrednio wpłyną one na koszty transportu oraz rachunki za energię w sklepach, biurach i magazynach.
Twoje koszty mogą również wzrosnąć, jeśli Twoja marka zdecyduje się na wyższej jakości materiał dla produktów premium.
Zanim zdecydujesz się podnieść cenę zakupu, polecamy wypróbowanie kalkulatora sprzedaży, aby sprawdzić, czy Twój narzut może pomieścić wzrost cen. Czasami lepiej jest zachować bazę klientów kosztem marży zysku.
Zmiana rozmiaru firmy
W miarę wzrostu Twojej firmy jest prawdopodobe, że skorzystasz z ekonomii skali. Dzieje się tak, ponieważ sprzedajesz więcej przedmiotów, podczas gdy Twoje koszty stałe są stałe.
W rezultacie każdy produkt będzie miał niższy udział w kosztach stałych. Na przykład, jeśli wynajmujesz magazyn, każdy przedmiot będzie miał niższe koszty magazynowania, jeśli przechowujesz więcej produktów.
Podobnie koszt transportu na przedmiot maleje, jeśli płacisz tę samą czynsz za ciężarówkę.
Jednakże Twój biznes może rosnąć do takiego stopnia, że będzie musiał zmierzyć się z dysfunkcjami ekonomii skali. W nawiązaniu do naszych przykładów, dodatkowe produkty będą kosztować mniej, dopóki nie będziesz musiał wynająć kolejnego magazynu lub ciężarówki.
Kalkulator sprzedaży pomoże Ci zobaczyć, jak Twój koszt na przedmiot maleje, gdy sprzedajesz więcej. Szacuje również liczbę jednostek, które musisz sprzedać, jeśli wzrost Twojej firmy wiąże się z nowymi kosztami.
Podsumowanie
Podsumujmy, jak korzystać z kalkulatora sprzedaży dla twojego biznesu. Możesz po prostu używać go do ustalania cen, stosując strategię koszt plus, która dodaje stałą marżę.
Do tego kalkulator okaże się przydatny podczas oceny kosztów poszczególnych przedmiotów oraz szacowania zarówno przychodów, jak i zysków.
Co najważniejsze, możesz łatwo dostosować swoje strategie na podstawie mierzalnych wartości w krótkim czasie.
Autorzy
Narzędzie stworzone przez Lucas Krysiak w dniu 2022-11-24 16:22:48 | Ostatnio sprawdzone przez Mike Kozminsky w dniu 2023-08-27 12:15:19